Waarom communiceren via de HomeWorks-chat zo belangrijk is voor klant én hulp

Heldere communicatie is de basis van elke goede samenwerking. Bij HomeWorks doen we er alles aan om die samenwerking zo soepel mogelijk te laten verlopen – of je nu klant bent of hulp. Daarom vragen we jullie beiden om alle werkgerelateerde communicatie via de chat in de inlogomgeving (Mijn HomeWorks) te laten verlopen. HomeWorks zorgt er voor dat alles goed geregeld is en kan dat alleen goed doen als het duidelijk is wat er wordt afgesproken. Wij vinden het zo belangrijk dat we het ook opgenomen hebben in de algemene voorwaarden voor klanten en hulpen.

Waarom? Omdat het jou én ons helpt. Hieronder leggen we uit hoe.


💬 1. Alles op één plek – en altijd terug te lezen

De chat in Mijn HomeWorks is dé centrale plek voor jou om alles wat met afspraken en werkzaamheden te maken heeft bij te houden. Denk aan:

  • Wijzigingen in tijdstippen of dagen
  • Verzoeken voor extra werkzaamheden
  • Bevestiging van nieuwe afspraken

Door dit allemaal in de chat te doen, voorkom je verwarring of misverstanden over wat er nu precies is afgesproken. Alles staat netjes bij elkaar, en is achteraf altijd terug te lezen.

En afwezigmelden doe je ook in de inlogomgeving. Dan is het gelijk voor iedereen duidelijk en goed geadministreerd.


🛡 2. Wij kunnen alleen helpen als wij op jouw verzoek mee kunnen kijken

Heel belangrijk: HomeWorks kan alleen meedenken, handhaven, bemiddelen of belangen behartigen als wij - indien nodig - in de gelegenheid gesteld worden om op verzoek mee te kunnen kijken in de communicatie. Dit betekent dat:

➡️ Als je de chat niet gebruikt voor afspraken met klant of hulp, wij moeilijk een rol kunnen spelen bij onduidelijkheid, misverstanden of conflicten.

Zodra alles in de chat staat – inclusief wijzigingsverzoeken of meldingen – kunnen wij zien wat er is besproken en direct helpen als dat nodig is. Ook kunnen we dan beter loon garanderen en of facturen aanpassen.


🔐 3. Veilig en transparant voor beide partijen

De chatomgeving is beveiligd, gekoppeld aan jouw profiel en alleen toegankelijk voor jou, je klant of hulp, en – als dat nodig is – HomeWorks. Je hoeft dus geen gevoelige informatie via apps of sms'jes te delen. Wel zo prettig én professioneel.


📌 4. Bijhouden in de chat voorkomt gedoe

Veel verwarring ontstaat doordat afspraken mondeling of via WhatsApp worden gemaakt – en dan net iets anders worden herinnerd. Door álle communicatie in de chat bij te houden:

  • Voorkom je misverstanden
  • Heb je bewijs van gemaakte afspraken
  • Hou je grip op wat is besproken en bevestigd

🧾 5. Ziek of verhinderd? Meld je af via Mijn HomeWorks

Als je ziek bent of verhinderd (als hulp), of een afspraak niet door kan laten gaan (als klant), geef dit dan door in de inlogomgeving. Dan wordt iedereen gelijk goed op de hoogte gebracht, is de administratie gelijk bij en kunnen we meehelpen met het zoeken van vervanging.

Actueel
Blog
Waarom grote gemeenten het PGB uithollen en wachttijden groeien
Waarom grote gemeenten het PGB uithollen en wachttijden groeien
Wmo wordt duurder: zo houd je huishoudelijke hulp betaalbaar
Wmo wordt duurder: zo houd je huishoudelijke hulp betaalbaar
Waarom communiceren via de HomeWorks-chat zo belangrijk is voor klant én hulp
Waarom communiceren via de HomeWorks-chat zo belangrijk is voor klant én hulp