Hoe werkt het bij HomeWorks voor hulpen

Hartelijk welkom bij HomeWorks

Wat goed dat jij ons gevonden hebt want dit zijn zo een paar van de voordelenwaar jij op kunt rekenen.

Home Works is een vereniging van huishoudelijke hulpen die met elkaar sinds 1994 alles rond huishoudelijke hulp goed organiseert voor klanten én voor hulpen

Als belangrijk voordeel hoef je niet zelf hoeft te zoeken naar vaste klanten. Dat hebben wij al voor je gedaan hebben.

Daarnaast zorgen wij ervoor dat alles beter georganiseerd is zoals:

  • Je krijgt gegarandeerd jouw loon aan de eind van de maand. Ook als klanten nog niet betaald hebben of te laat afgezegd hebben.
  • Je staat er niet alleen voor, gaat iets niet goed, wil je het anders dan kan je rekenen op de hulp van jouw contactpersoon.
  • Regels alles gemakkelijk zoals het chatten met klanten, nieuwe klanten kiezen, je afwezig melden en jouw uren bijhouden.

Onze service kost jou helemaal niets. Alle kosten die wij voor jou en alle overige collega’s maken worden betaald door de klanten. Dit is ook de reden waarom het buiten HomeWorks met klanten van HomeWorks verder gaan niet is toegestaan. Bekijk ook onze algemene voorwaarden. Zonder de bijdrage van de klanten kunnen wij het bestaan en loop jij van allerlei handige voorzieningen en garanties mis.

In onze samenwerking is het van belang dat jij de chat gebruikt in jouw inlogomgeving. Zo blijven alle afspraken duidelijk bewaard en kunnen we jou het beste helpen.

Gebruik ook de afmeldmogelijkheid van het systeem. Klanten moeten zich ook afmelden via het systeem. Zo zorgen wij ervoor dat als dat binnen 3 dagen van tevoren gebeurd, jij wel doorbetaald wordt, Een klant kan wel samen met jou kijken of de afspraak een keer op een andere dag kan plaats vinden. Dit hoeft dan ook niet aangepast te worden in het rooster.

Hoe gaat het nu van start?

Als jij jouw beschikbaarheid en wensen goed hebt ingevuld dan tonen er jou in de omgeving enkel klanten die precies bij jou passen. Klanten kunnen jou uitkiezen. Je krijgt dan een uitnodiging in jouw mail. Bekijk de oproep en maak jouw keuze. Hebben jullie een afspraak? Chat dan nog wel even in jouw inlogomgeving met de klant om even zeker te zijn dat alles gewenst is.

Tijdens de eerste afspraak ga je gewoon aan de slag en maak je kennis met de klant. Wij zullen je ook even bellen om na te gaan of alles duidelijk is.

Werken als huishoudelijke hulp via HomeWorks, wat moet je weten?

"Zorgeloos je werk doen, dat wil toch iedereen?"

Op ‘Mijn HomeWorks’ geef jij precies aan waar je wilt werken en tegen welk tarief. Wij geven je dan de klanten die jij wilt. En jouw persoonlijke contactpersoon bij HomeWorks helpt je verder bij alles. Zo kan jij zorgeloos jouw werk doen.

Wat verdien je en wanneer krijg je uitbetaald?

Jij bepaalt zelf jouw uurtarief!

In 'mijn.Homeworks.nl' geef je elke maand aan welke uren je gewerkt hebt. Op de 21ste van elke maand verwerken wij dan alle uren en zorgen we ervoor dat je jouw loon gegarandeerd tegen het eind van de maand op jouw rekening hebt staan.

Soort dienstverband

Jij werkt op basis van de Regeling Dienstverlening aan huis. Je bent dus in dienst op basis van de regeling dienstverlening aan huis. Het is een loondienstverband en je bent dus GEEN zelfstandige die aansprakelijk is voor schade en BTW moet afdragen bijvoorbeeld.

Een paar belangrijke punten zijn:

1. Verzekering ziekte en werkloosheid

Je bent niet automatisch verzekerd tegen ziekte en werkloosheid maar je kan er voor kiezen om dit wel te willen. Je kan jezelf verzekeren bij het UWV regelen.

2. Belastingen

Er wordt geen belasting ingehouden op jouw loon. Je doet zelf aangifte van jouw verdiensten bij de belastingdienst. Dit doe je eenvoudig online op de website van de belastingdienst. Noteer hier het totaalbedrag dat je verdiend hebt bij "inkomsten uit overige werkzaamheden". Wij zorgen elk jaar voor een handig overzicht met daarop het totaalbedrag dat je via HomeWorks hebt verdiend!

Afhankelijk van hoeveel jij per jaar verdient moet jij belasting betalen of niet. Bel de gratis belastingtelefoon (0800 - 0543) om na te gaan waar jij rekening mee moet houden.

3. Sparen

Bij HomeWorks kun je gebruik maken van een spaarvoorziening om geld opzij te zetten voor belasting en vakantie.

Als je start bij een nieuwe klant waar moet je dan op letten?

De klant zal jou op de eerste afspraak rondleiden door het huis en instructies geven zodat je weet wat je moet doen en met welke middelen.

Tip: Om teleurstelling te voorkomen is het raadzaam om aan de klant te vragen om een prioriteiten lijst te maken zodat jij precies weet wat voor de klant het belangrijkste is om in elk geval te doen. Dit is gelijk ook een handige manier om samen met de klant te bepalen wat haalbaar is en niet. Gebruik hiervoor de chat in 'mijn.homeworks.nl' zodat we je beter kunnen helpen daarmee.

In het begin is het altijd even aftasten voor jou: Wat staat waar? Hoe verdeel ik mijn tijd? Maar na een paar keer is dat vaak helemaal duidelijk.

Jij werkt met de materialen en de schoonmaakproducten die de klant zelf in huis heeft. Wij vragen de klant altijd om de volgende materialen in huis te hebben:

  • Een huishoudtrap (boven je hoofd werken is niet prettig)
  • Emmers met beugel
  • Schoonmaakdoeken, spons en veel microvezeldoeken (omdat die laatste ook zonder zeep al goed werken)
  • na- droogdoeken (dit kunnen ook oude theedoeken, handdoelen of lakens zijn)
  • Raamtrekker
  • Toiletborstel
  • Stofzuiger liefst met verstelbare steel en voldoende stofzuigerzakken
  • Een mop/ dweil met uitwringsysteem voor harde gladde vloeren
  • Een strijkijzer en strijkplank (wanneer er gestreken moet worden)
  • Huishoudhandschoenen
  • Vuilniszakken

Tip: als het trapje er niet stevig uitziet, ga er dan niet op staan! Denk aan je eigen veiligheid.

We vragen klant om de volgende schoonmaakproducten in huis te halen:

  • Allesreiniger
  • Afwasmiddel
  • Toiletreiniger
  • Glasreiniger
  • Schoonmaak azijn
  • Schuurmiddel
  • Speciale reiniging voor bijvoorbeeld RVS, marmer of hout

Tip: Heb je een voorkeur voor bepaalde schoonmaakproducten? Laat dit dan weten aan de klant!

Tip: Kalkreinigers zijn vaak agressief evenals bleek en chloor en zorgen nog wel eens voor probleempjes. Voor kalk op kranen kan je bijvoorbeeld beter schoonmaakazijn gebruiken waarmee je de lap doordrenkt die je vervolgens een nachtje om de verkalkte kraan drapeert.

Krijg ik de sleutel van de klant en hoe werkt dat dan?

De meeste klanten geven de sleutel aan je in bruikleen zodat je er altijd in kan.

Het is belangrijk dat je dan met de klant een sleutelcontract tekent. Zo heeft de klant het bewijs dat jij de sleutel hebt ontvangen. Als je stopt met werken bij de klant dan krijg je deze weer terug en dan heb jij het bewijs dat je de sleutel weer hebt teruggegeven. Je heb dus ofwel de sleutel ofwel het sleutelcontract!

Als je stopt bij een klant, dan moet je de sleutel binnen 1 week aan de klant teruggeven.

Tip: Stuur en ontvang sleutels niet per post. Ze raken vaak kwijt en het sleutelcontract kan dan niet gewisseld worden. Communiceer hier duidelijk over met elkaar in de chat in 'mijn.homeworks.nl'.

Schade

"Waar gewerkt wordt vallen spaanders!" is een mooi gezegde. Oftewel: als je werkt kan het gebeuren dat er iets kapot gaat. Communiceer er vooral duidelijk over en leg hetgeen beschadigd is op een duidelijke plek of laat bijvoorbeeld via de chat aan jouw klant weten dat je per ongeluk schade hebt veroorzaakt.

Klanten weten dat jij als hulp niet aansprakelijk bent voor schade die per ongeluk is ontstaan tijdens het werken. Klanten kunnen er voor kiezen om een verzekering af te sluiten voor dergelijke schade. Eerder schreven we hierover: [schade bij huishoudelijke hulp]

Gebruik de handige app

We hebben een heel handige app die jou perfect gaat helpen bij jouw werk. Deze app installeer je door in te loggen in op 'mijn.homeworks.nl'. Daar wordt aan jou gevraagd of de app wilt installeren en dan gaat alles vanzelf.

onze nieuwe app komt eraan

Meer vragen of hulp nodig?

Heb nog andere vragen? Lees ook eens onze antwoorden bij de veel gestelde vragen over werken bij HomeWorks of vragen over je account.

In de afgelopen 30 jaar hebben we veel ervaring opgedaan en weten hoe belangrijk het is om aandacht voor elkaar te hebben. Zit je ergens mee, gaat het niet goed, wil je het anders of wil je juist een handige tip met ons delen? Neem dan contact met ons op. Wij zijn er voor je!

Contact met de helpdesk