"Zorgeloos je werk doen, dat wil toch iedereen?"
Bij HomeWorks kan dat want wij zijn er voor jou! Via een handige inlogomgeving kan jij zelf de klanten kiezen die goed passen bij jouw wensen, je vakanties doorgeven en zelfs chatten met jouw klanten zodat je geen privégegevens hoeft te delen. Maar daarnaast kan je ons ook altijd telefonisch bereiken of naar ons kantoor toe komen.
Wij geloven namelijk dat persoonlijk contact belangrijk is om te kunnen zorgen voor veiligheid en continuïteit op verschillende manieren, zowel voor als achter de schermen!
Jij bepaalt zelf jouw uurtarief! Het minimum uurtarief bij HomeWorks is 11,85.
In jouw inlogomgeving kan je jouw gewerkte uren bewerken en goedkeuren. Als je elke maand op de 21e de uren hebt verwerkt die je hebt gewerkt dan worden deze voor het einde van de maand aan je uitbetaald. Dit kan soms al de 22ste zijn maar ook de laatste dag van de maand.
HomeWorks werkt op basis van de Regeling Dienstverlening aan huis. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dienstverlening-aan-huis. Je bent dus in dienst op basis van de regeling dienstverlening aan huis. Het is een bijzonder dienstverband. Een paar belangrijke verschillen met een normaal dienstverband zijn:
1. -Je bent niet automatisch verzekerd tegen ziekte en werkloosheid maar je kan er voor kiezen om je zelf te verzekeren. Dat kan je bij het UWV regelen: https://www.uwv.nl/particulieren/verzekeren/index.asp
2.-De werkgever houdt geen belasting in op jouw loon. Je moet dus zelf aangifte doen van jouw verdiensten bij de belastingdienst. Dit doe je eenvoudig online op de website van de belastingdienst. Noteer hier het totaalbedrag dat je verdiend hebt bij "inkomsten uit overige werkzaamheden" (Wij zorgen elk jaar voor een handig overzicht met daarop het totaalbedrag dat je via HomeWorks hebt verdiend!).
Afhankelijk van hoeveel jij per jaar verdient moet jij belasting betalen of niet. Bel de gratis belastingtelefoon (0800 - 0543) om na te gaan waar jij rekening mee moet houden.
Vervolgens kan jij bij HomeWorks gebruik maken van de handige spaarvoorzieningen om geld opzij te zetten voor belasting (maar ook voor vakantie en afwezigheid). Wij kunnen je helpen bij het maken van deze keuzes!
Als al het papierwerk is geregeld en je kan aan de slag dan ga je eerst 2 uur “proefdraaien” bij de eerste klant die jij hebt uitgekozen. Deze klant beoordeelt dan hoe jij werkt en als dat goed is gegaan dan hebben we er alle vertrouwen in dat je lekker aan de slag kan gaan via Home Works en kan je jouw rooster vol gaan plannen met klanten!
De klant zal jou op de eerste afspraak rondleiden door het huis en instructies geven zodat je weet wat je moet doen en met welke schoonmaakmiddelen er schoongemaakt moet worden! Je kunt aan de klant vragen om te werken met onze checklist of te vragen om instructies of wensen via de HomeWorks chat aan je kenbaar te maken.
Tip: Om teleurstelling te voorkomen is het raadzaam om aan de klant te vragen om een prioriteit lijst te maken zodat jij precies weet wat je als eerste moet doen en wat daarna voor zolang er tijd is. Dit is gelijk ook een handige manier om samen met de klant te bepalen wat haalbaar is en niet. En in het begin is het altijd even aftasten voor jou, wat staat waar, hoe verdeel ik mijn tijd enzovoorts. Maar na een paar keer is dat vaak helemaal duidelijk.
Jij werkt met de materialen en de schoonmaakproducten die de klant zelf in huis heeft. Wij vragen de klant altijd om de volgende materialen in huis te hebben:
Tip: als het trapje er niet stevig uitziet, ga er dan niet op staan! Denk aan je eigen veiligheid.
We vragen klant om de volgende schoonmaakproducten in huis te halen:
Tip: Heb je een voorkeur voor bepaalde schoonmaakproducten? Laat dit dan weten aan de klant middels de chat!
Tip: Kalkreinigers zijn vaak agressief evenals bleek en chloor en zorgen nog wel eens voor probleempjes. Voor kalk op kranen kan je bijvoorbeeld beter schoonmaakazijn gebruiken waarmee je de lap doordrenkt die je vervolgens een nachtje om de verkalkte kraan drapeert.
De meeste klanten geven de sleutel aan je in bruikleen zodat je er altijd in kan.
Het is belangrijk dat je dan met de klant een “sleutelcontract” tekent. Zo heeft de klant het bewijs dat jij de sleutel hebt ontvangen. Als je stopt met werken bij de klant dan krijg je deze weer terug en dan heb jij het bewijs dat je de sleutel weer hebt teruggegeven. Je heb dus ofwel de sleutel ofwel het sleutelcontract!
Wanneer je stopt bij een klant dan dien je de sleutel altijd binnen een week, nadat je de werkzaamheden hebt beëindigd, aan de klant terug te geven. Download hier de sleutelverklaring
Tip: Stuur en ontvang sleutels niet per post. Ze raken vaak kwijt en het sleutelcontract kan dan niet gewisseld worden. Communiceer hier duidelijk over met elkaar in de chat van jouw inlogomgeving.
"Waar gewerkt wordt vallen spaanders!" is een mooi gezegde. Oftewel: als je werkt kan het gebeuren dat er iets kapot gaat. Communiceer er vooral duidelijk over en leg hetgeen beschadigd is op een duidelijke plek of laat bijvoorbeeld via de chat aan jouw klant weten dat je per ongeluk schade hebt veroorzaakt.
Klanten weten dat jij als hulp niet aansprakelijk bent voor schade die per ongeluk is ontstaan tijdens het werken. Klanten kunnen er voor kiezen om een verzekering af te sluiten voor dergelijke schade. Eerder schreven we hierover: [schade bij huishoudelijke hulp]
We zijn al een heel eind op weg naar een heel handige en mooie app die jou perfect gaat helpen bij het werken als huishoudelijke hulp. We hopen dat je er snel gebruik van kan gaan maken.
In de afgelopen 25 jaar hebben we veel ervaring opgedaan in hoe wij het beste klanten en hulpen kunnen helpen. We weten hoe belangrijk het is om aandacht voor elkaar te hebben. Zit je ergens mee, gaat het niet goed, wil je het anders of heb je een handige tip voor ons? Neem dan contact met ons op. Wij zijn er juist voor jou!
Wij hopen op een fijne samenwerking. En heb je twijfels, vragen of wil je gewoon even je verhaal kwijt bel ons dan gerust even op!