Je hebt je ingeschreven als klant bij HomeWorks, wat nu?

Allereerst zijn we super blij om je te mogen verwelkomen bij HomeWorks! Hoe gaat het nu verder?

1. De eerste stap is al gezet want je hebt je aangemeld! Gefeliciteerd!

2. Je vult je aanvraag in, via ons online systeem. Op basis van deze gegevens gaan wij direct op zoek naar een geschikte huishoudelijke hulp die aansluit of jouw aangegeven wensen.

3. Zodra wij iemand voor je hebben gevonden, ontvang je een mail van ons. In deze mail staat een link, waarmee je naar een pagina gaat waar je de hulp kan selecteren.

Wij reserveren elke hulp 4 dagen voor je zodat jij de tijd hebt om een keuze te maken. Na deze 4 dagen houdt de reservering op en kunnen deze hulpen ook weer door andere klanten geselecteerd worden.

4. Zodra jij een hulp hebt gekozen, stellen we jouw hulp op de hoogte. Wanneer dit allemaal in orde is met de hulp, krijg je direct van ons de afspraakbevestigingen toegezonden!

Na het invullen van jouw aanvraag, nemen we ook nog even contact met je op om alle eventuele vragen te beantwoorden.

Veelgestelde vragen

De eerste afspraak is nu gepland, maar hoe gaat dit nu precies verder? Onderstaand proberen wij alle mogelijk vragen voorafgaand aan de eerste afspraak zo goed mogelijk te beantwoorden.

Van schoonmaak azijn tot poetslap, wat heb je nodig?

Wat is nu handig om in huis te hebben voor de huishoudelijke hulp? Er is veel keuze in schoonmaakproducten. Naast de geur en het gewenste schoonmaak effect kan ook de mate van belasting voor het milieu een rol spelen bij de keuze van zeep.

wat in huis voor schoonmaak homeworks

Onze hulpen maken bij hun schoonmaakwerkzaamheden altijd gebruik van de producten en attributen die je zelf voldoende in huis moet hebben. Hieronder tref je een lijst aan van materialen en middelen als suggestie om in huis te hebben.

Lijst materialen

  • Een huishoudtrap (boven je hoofd werken is niet prettig)
  • Emmers met beugel
  • Schoonmaakdoeken, spons en veel microvezeldoeken (omdat die laatste ook zonder zeep al goed werken)
  • na- droogdoeken (dit kunnen ook oude theedoeken, handdoelen of lakens zijn)
  • Raamtrekker
  • Toiletborstel
  • Stofzuiger liefst met verstelbare steel en voldoende stofzuigerzakken
  • Een mop/ dweil met uitwringsysteem voor harde gladde vloeren
  • Een strijkijzer en strijkplank (wanneer er gestreken moet worden)
  • Huishoudhandschoenen
  • Vuilniszakken

Tip: Zorg altijd voor deugdelijke spullen. Is het trapje gammel, het snoer van de strijkbout al een beetje door? Neem geen risico voor jezelf én voor anderen die dat niet weten.

Schoonmaakmiddelen

Omdat er, zoals al eerder aan gegeven, zoveel verschillende soorten schoonmaakmiddelen zijn is het goed om hier zelf en eventueel in overleg met de hulp een keuze in te maken. Op internet vind je gemakkelijk veel inspiratie om bijvoorbeeld wat op te schuiven naar duurzamer en milieuvriendelijker schoonmaken zonder dat dit sterk ten koste gaat van het resultaat.

  • Allesreiniger
  • Afwasmiddel
  • Toiletreiniger
  • Schoonmaak azijn
  • Schuurmiddel
  • Speciale reiniging voor bijvoorbeeld RVS en marmer

Tip: Kalkreinigers zijn vaak agressief evenals bleek en chloor en zorgen nog wel eens voor probleempjes. Voor kalk op kranen kan je bijvoorbeeld beter schoonmaak azijn gebruiken waarmee je de lap doordrenkt die je vervolgens een nachtje om de verkalkte kraan drapeert. Vind je de wat sterkere en sneller werkende middelen prettiger? Zorg er dan voor dat het gebruik goed besproken is met de hulp.

Hoe maak ik aan de hulp duidelijk wat zij moet doen?

Alle hulpen van HomeWorks krijgen tips en adviezen over de schoonmaak. Vaak hebben de hulpen vele jaren ervaring en hebben daarbij tevens een eigen voorkeur van werkwijze en schoonmaakmiddelen ontwikkeld. Bij elke start is het belangrijk dat je de eerste keer instructie geeft aan de hulp en bespreekt wat je gedaan wilt hebben. Je kunt vervolgens gaan werken met onze checklist of instructies en wensen via de chat in jouw inlogomgeving aan de hulp kenbaar maken.

Tip: Om teleurstelling te voorkomen is het raadzaam om een prioriteitenlijst te maken waarbij de hulp precies weet wat ze als eerste moet doen en wat daarna voor zolang er tijd is. Dit is gelijk ook een handige manier om samen met de hulp te bepalen wat haalbaar is en wat niet. En in het begin is het altijd even aftasten voor de hulp; wat staat waar, hoe verdeel ik mijn tijd enzovoorts. Na een paar keer zou het duidelijk moeten zijn.

Moet ik mijn sleutel afgeven óf aanwezig zijn als de hulp werkt?

Wat natuurlijk belangrijk is, is dat de hulp haar werk kan doen. En dat de hulp het huis in kan ook als jij er niet bent. Je kunt de sleutel afgeven aan de hulp maar dan adviseren wij je wel het sleutelcontract te gebruiken. De een heeft het contract en de ander de sleutel. Aan het eind wisselt dat weer om. Je hoeft niet verplicht aanwezig te zijn als de hulp aan het werk is.

Tip: Stuur en ontvang sleutels niet per post. Ze raken vaak kwijt en het sleutelcontract kan dan niet gewisseld worden. Communiceer hier duidelijk over met elkaar bijvoorbeeld in de chat van jouw inlogomgeving.

Tip: Voor een extra gerust gevoel kan je bij een deur met meerdere cilinders er één afwijkend maken zodat de hulp niet net binnenkomt terwijl jij uit de douche loopt en vergeten was dat de hulp zou komen. Zorg er dan wel voor dat die cilinder niet dicht zit op de dag dat de hulp wel naar binnen moet kunnen

Hoe gaat het met betalen?

Aan het einde van de maand sturen we een factuur. Die kan je via IDeal betalen of automatisch laten incasseren. Het is wel belangrijk dat je rekening houdt met dat onze facturen binnen 7 dagen betaald moeten worden daarom is automatische incasso makkelijker omdat je er dan geen omkijken meer naar hebt!

Wat als de hulp niet bevalt?

Bevalt de hulp niet? Geen punt! Bespreek het met een servicecoördinator. Wij willen niets liever dat je tevreden bent en kunnen daar vaak goed voor zorgen.

HomeWorks gelooft er in dat het belangrijk is om goed contact te hebben met hulpen en klanten om zo te kunnen zorgen voor veiligheid en continuïteit op verschillende manieren zowel voor als achter de schermen. Is er iets? Wij horen het graag!

Klik hier voor klantenservice

Op welke manier kan ik contact hebben met HomeWorks of mijn hulp?

Bij HomeWorks hebben wij een online inlogomgeving waarbij je 24/7 veel zaken rondom de schoonmaak 24/7 zelf kan regelen. Deze is ook te downloaden als app. Hierin kun je ook direct contact hebben met jouw hulp door middel van het gebruik van de chat.

Daarnaast zijn wij van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur via de telefoon, mail, Whatsapp, SMS en facebook! Neem vooral contact met ons op, we helpen je graag!

Maak je gebruik van een PGB?

Maak je gebruik van persoons gebonden budget (PGB) ? Dan ben je van harte welkom bij Home Works en helpen we je graag aan een fijne hulp! Vul de zorgovereenkomst in en verstuur hem naar [email protected]. Wij zullen hem dan ingevuld terug sturen zodat je hem dan naar het SVB kan versturen.