Veelgestelde vragen over hulp

Hoe werkt het bij jullie om een hulp te vinden?
Bij HomeWorks kun je direct jouw zoektocht naar een huishoudelijke hulp bij jou in de buurt starten. Dit is helemaal gratis! Stap 1: Vul je postcode in. Stap 2: Geef je voorkeuren aan Stap 3: Kies uit de hulpen die wij voor je hebben geselecteerd. Je kunt er maximaal 5 selecteren. Degene die als eerste reageert, gaat bij jou aan de slag. Stap 4: Gefeliciteerd! Je hebt een huishoudelijke hulp gevonden. Je kunt dan met deze hulp chatten. De echte kennismaking is tijdens de eerste afspraak. We sturen je de details nog per mail toe.
Hoe dien ik een nieuwe aanvraag in en start ik een zoekopdracht naar een hulp
Zoek je een fijne (huishoudelijke) hulp bij jou in de buurt? 1) Vul jouw postcode en huisnummer in op homeworks.nl 2) Vul je gegevens in en dien de aanvraag in. Geef aan wat je zoekt. Kies de gewenste dienst, duur, datum + tijd en werkzaamheden. Wij gaan een beschikbare hulpen voor je zoeken. 3) Vergelijk profielen en selecteer zelf de kandidaten die het beste bij je passen (kies max 5 kandidaten). De kandidaat die als eerste accepteert wordt jouw vaste hulp. Al eerder een aanvraag gedaan en een gebruikersaccount aangemaakt? Heb je al eerder een aanvraag ingediend en ben je reeds aangemeld bij HomeWorks? Log dan in bij ‘Mijn HomeWorks’ of icoontje rechtsboven op onze website (of open de app) en navigeer naar het kopje ‘aanvragen’. Klik hier op de button ‘nieuwe aanvraag’ om zo een nieuwe zoekopdracht te plaatsen. Of pas jouw huidige aanvraag aan. Vragen? Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze helpdeskmedewerkers helpen je graag persoonlijk!
Hoe wijzig ik mijn zoekopdracht/aanvraag?
Log in bij ‘Mijn HomeWorks’ door te klikken op 'Mijn HomeWorks' of op het icoontje rechtsboven boven op onze website. Of open de app. Navigeer dan naar het kopje ‘aanvragen’ en pas jouw aanvraag aan. Heb je vragen? Neem gerust contact op met onze helpdesk.
Spreken de hulpen Nederlands?
Ons hulpenbestand vormt een bonte verzameling van vele nationaliteiten, van Noors tot Chileens, maar iedereen spreekt voldoende Nederlands of Engels! Mocht je het idee hebben niet duidelijk met jouw hulp te kunnen communiceren, dan kun je dat direct aangeven bij onze helpdesk.
Komt de hulp bij mij persoonlijk in dienst?
HomeWorks heeft een unieke werkwijze, die ervoor zorgt dat je in praktische zin wel opdrachtgever, maar geen werkgever wordt van de huishoudelijke hulp. HomeWorks vrijwaart je van alle plichten tegenover de hulp die je normaal gesproken wel zou hebben. Je hoeft ook niet rechtstreeks aan de hulp te betalen, maar ontvangt één keer per maand een factuur van HomeWorks. HomeWorks zorgt voor betaling aan de hulp.
Moet ik thuisblijven als de hulp komt schoonmaken?
Nee dat is niet nodig. Alleen de eerste keer dat de hulp komt schoonmaken is het van belang dat er even iemand aanwezig is om aan de hulp te laten zien waar alle schoonmaakmiddelen en -materialen staan en om instructies te geven. Eventuele afwijkende schoonmaakwensen voor de hulp kunnen ook via de chat aan de hulp kenbaar gemaakt worden. Je stuurt een chatbericht aan jouw hulp via de chatbox die je vindt in je persoonlijke account (inlogomgeving): ‘Mijn HomeWorks’ of in de HomeWorks app.
De hulp is niet op komen dagen, wat nu?
Het is ontzettend vervelend als de hulp niet op de werkafspraak verschijnt. Neem in dat geval altijd contact op met onze helpdesk, zodat wij kunnen kijken naar een gepaste oplossing.
Kan ik van hulp wisselen?
Ja, mocht je niet tevreden zijn over je hulp of is het geen goede match? Dan kun je contact opnemen met onze helpdesk. Dan helpen we jou verder met de zoektocht naar een nieuwe vaste hulp. Daarnaast kan je in ‘Mijn HomeWorks’ een nieuwe aanvraag voor een hulp indienen. Dit doe je door naar ‘Mijn HomeWorks’ te gaan en onder het kopje ‘aanvragen’ op de button ‘nieuwe aanvraag’ te drukken.
Kan ik mijn aanvraag naar een hulp stopzetten?
Ja, dat kan! Log in bij ‘Mijn HomeWorks’ door te klikken op 'Mijn HomeWorks' of op het icoontje rechtsboven boven op onze website. Of open de app. Navigeer dan naar het kopje ‘aanvragen’. Hier zie je jouw aanvraag. Als je op ‘sluit aanvraag’ drukt, kan je de aanvraag/zoekopdracht stopzetten. Wij zoeken dan niet meer verder naar een huishoudelijke hulp.
Kan ik meer dan één hulp boeken?
Ja, dat kan! Je kan bij HomeWorks meerdere aanvragen doen. Log in bij ‘Mijn HomeWorks’ (of open de app) en navigeer naar het kopje ‘aanvragen’. Klik hier op de button: ‘nieuwe aanvraag’ om zo een nieuwe zoekopdracht te plaatsen.
Voor hoeveel dagen kan ik een hulp inhuren?
Je bepaalt zelf voor hoeveel dagen en hoeveel tijd je huishoudelijke hulp wilt inhuren. Maar houd wel rekening met de regels van de regeling dienstverlening aan huis. Volgens deze regeling mag je een zelfde hulp maximaal 3 dagen per week inhuren om voor je te werken. Wil je een hulp voor meer dan 3 dagen per week inhuren? Dan kun je voor de andere (extra) dagen een andere hulp nemen om ervoor te zorgen dat de 3 dagen niet overschreden worden. Bij 'Mijn HomeWorks' (of in de app) kun je hiervoor een extra aanvraag/zoekopdracht indienen. Neem gerust contact op met onze helpdesk als je hier vragen over hebt. Of kijk op dienstverlening aan huis: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dienstverlening-aan-huis
Er zijn geen hulpen beschikbaar gebaseerd op mijn opgegeven voorkeuren. Wat nu?
Wanneer er geen hulpen beschikbaar zijn, adviseren we je om jouw zoekopdracht uit te breiden. Bijvoorbeeld door meer dagen/tijden toe te voegen aan jouw aanvraag of een hoger uurtarief in te zetten. Op deze manier vergroot je de kans op het vinden van huishoudelijke hulp. Log in bij ‘Mijn HomeWorks’ door te klikken op 'Mijn HomeWorks' of op het icoontje rechtsboven boven op onze website. Of open de app. Navigeer dan naar het kopje 'aanvragen'. Hier zie je jouw aanvraag die je kunt aanpassen.
Welke diensten biedt HomeWorks aan?
Bij HomeWorks bieden we de volgende diensten aan: - Huishoudelijke hulp - Thuiszorg - Dierenzorg - Oppas - Tuinhulp Op zoek naar schoonmaak van bedrijven? Meldt je dan aan via companyworks.nl.
Wat houdt een (basis)schoonmaak in?
Bij HomeWorks valt onder een basisschoonmaak: het afstoffen, stofzuigen en dweilen van alle ruimtes, het sanitair schoonmaken en de keuken aan de buitenkant (dus geen koelkast en oven/magnetron of kastjes van de binnenkant). Haal zelf alle benodigde schoonmaakmiddelen en – materialen van te voren in huis. Bij aanmelding kun je selecteren welke werkzaamheden je gedaan wilt hebben. We raden je aan om een lijstje te maken met de gewenste werkzaamheden. Het is prettig om je wensen en prioriteiten te bespreken met jouw huishoudelijke hulp en tijdens de eerste afspraak een rondje door je huis te lopen. In jouw gebruikers account ‘Mijn HomeWorks’ (of via de app) kun je via de chatfunctie ook een berichtje sturen naar jouw hulp. Zo kun je specifieke instructies of taken communiceren.
Mijn hulp is ziek. En nu?
Wanneer jouw vaste hulp ziek is, kun je een aanvraag uitzetten voor een vervangende afspraak. Log in bij ‘Mijn HomeWorks’ door te klikken op 'Mijn HomeWorks' of op het icoontje rechtsboven boven op onze website. Of open de app Navigeer dan naar ‘aanvraag’ en vul een vervangende aanvraag in. Wil je even overleggen? Neem dan contact op met onze helpdesk! Je betaalt alleen de daadwerkelijk gewerkte uren. Bij ziekte hoef je niet te betalen.
Kan ik rechtstreeks contact opnemen met mijn hulp?
Met je eigen vaste hulp kun je chatten. Je stuurt een chatbericht aan jouw hulp via de chatbox die je vindt in je persoonlijke account ‘Mijn HomeWorks’ of HomeWorks app. Het is natuurlijk mogelijk om ook op andere manieren te communiceren. In de praktijk is gebleken dat het handig is om zoveel mogelijk onze chat te gebruiken zodat we goed mee kunnen denken als iets niet gaat zoals je wilt.
Hoe verloopt de eerste kennismaking met mijn hulp?
Je maakt persoonlijk kennis tijdens de eerste schoonmaakafspraak. De eerste keer dat de hulp komt schoonmaken is het van belang dat er even iemand aanwezig is om aan de hulp te laten zien waar alle schoonmaakmiddelen en materialen staan en om instructies te geven. Eventuele afwijkende schoonmaak wensen voor de hulp kunnen ook via de chat aan de hulp kenbaar gemaakt worden. Je stuurt een chatbericht aan jouw hulp via de chatbox die je vindt in je persoonlijke account door in te loggen in ‘Mijn HomeWorks’ (rechtsboven op onze website) of in de HomeWorks app.