Veelgestelde vragen over betalingen

Wat is het uurtarief?
Het standaard uurtarief van HomeWorks is €16,50 all-in*. Maar huishoudelijke hulpen zijn vrij om een ander uurtarief te hanteren (bijvoorbeeld afhankelijk van de werkervaring van de hulp). Bij het selecteren van de hulp houden we rekening met het maximale uurtarief dat is aangegeven bij de aanvraag. Je betaalt alleen daadwerkelijk gewerkte uren. *het uurtarief dat wij aan klanten rekenen is all-in. Onze klanten hoeven geen extra premies, belastingen, vakantiegeld of reiskosten te betalen.
Kan ik mijn betaalspecificaties (facturen of loonstroken) ergens inzien?
Ja, dan kan zeker. Ga naar ‘Mijn HomeWorks’ of klik op het icoontje rechtsboven op onze website en log in. Of open de HomeWorks app. In 'Mijn HomeWorks' kun je onder het kopje ‘facturen’ of ‘betalingen’ al de facturen/loonstroken downloaden.
Hoe betaal ik?
Standaard betaal je de factuur via automatische incasso, zodat wij voor het einde van de maand de huishoudelijke hulp kunnen betalen. In de inlogomgeving van je gebruikersaccount ‘Mijn Homeworks’ kan je eenvoudig zelf het rekeningnummer voor automatische incasso invoeren. Als je geen automatische incasso wenst, dien je ervoor te zorgen dat de factuur binnen 7 dagen is voldaan. Je kan daarvoor de iDeal link gebruiken die wij je toesturen.
Hanteren jullie een betalingstermijn?
Ja, HomeWorks hanteert een betalingstermijn van 7 dagen. Deze termijn is kort, omdat wij achteraf factureren, maar er tegelijkertijd voor willen zorgen dat hulpen wel op tijd betaald krijgen.
Moet ik betalen als ik af- of opzeg?
Het afzeggen van een schoonmaak afspraak kan tot 72 uur van tevoren kosteloos worden gedaan. Wil je de dienst helemaal opzeggen? Dan hanteren we een week opzegtermijn van 1 week. Op die manier kunnen wij voor de hulp weer tijdig een nieuwe werkadres organiseren! Een afspraak kun je eenvoudig annuleren via ‘Mijn HomeWorks’.
Moet ik de hulp doorbetalen bij ziekte en vakantie?
Nee, in het uurtarief zit vakantiegeld en een bijdrage voor premie ziektekosten en ww. Als klant betaal je enkel per gewerkt uur.
Waar is het tarief van HomeWorks uit opgebouwd?
Naast een variabel deel, het uurtarief dat door de hulp zelf wordt vastgesteld, bestaat het tarief uit een vast deel dat wordt gebruikt voor aanvullende voorzieningen voor de hulp en organisatiekosten.
Hanteren jullie inschrijf- of bemiddelingskosten?
Nee, bij HomeWorks betaal je enkel het afgesproken uurtarief. Aan bemiddeling en service zijn bij HomeWorks geen extra kosten verbonden.
Betaal ik de hulp direct?
Nee, wij sturen je rond de 21e van elke maand een factuur die aan HomeWorks betaald kan worden. HomeWorks draagt zorg voor de betaling aan de hulp.
Waar kan ik als hulp mijn jaaropgaven vinden?
Om jouw jaaropgaven in te zien, log je in via jouw persoonlijke gebruikersaccount ‘Mijn HomeWorks’ door te klikken op 'Mijn HomeWorks' of op het icoontje rechtsboven boven op onze website. Of je opent de app. Dan navigeer je naar het kopje ‘loonstroken’. Hier kun je dan op ‘jaaroverzicht’ drukken.