Veelgestelde vragen over betalingen

Moet ik betalen als ik af- of opzeg?
Als je de op- en afzegtermijnen hanteert hoef je niet te betalen. Een afspraak afzeggen kan je eenvoudig via jouw eigen inlogomgeving doen maar je kan het ook even aan kantoor doorgeven.
Hanteren jullie een betalingstermijn?
Ja, HomeWorks hanteert een betalingstermijn van 7 dagen. Deze termijn is kort, omdat wij achteraf factureren, maar er tegelijkertijd voor willen zorgen dat hulpen wel op tijd betaald krijgen.
Waar is het tarief van HomeWorks uit opgebouwd?
Naast een variabel deel, het uurtarief dat door de hulp zelf wordt vastgesteld, bestaat het tarief uit een vast deel dat wordt gebruikt voor aanvullende voorzieningen voor de hulp en organisatiekosten.
Moet ik de hulp doorbetalen bij ziekte en vakantie?
Nee, in het uurtarief zit vakantiegeld en een bijdrage voor premie ziektekosten en ww. Als klant betaal je enkel per gewerkt uur.
Hoe betaal ik?
Standaard betaal je de factuur via automatische incasso, zodat wij voor het einde van de maand de huishoudelijke hulp kunnen betalen. In de inlogomgeving kan je eenvoudig zelf het rekeningnummer voor automatische incasso invoeren. Als je geen automatische incasso wenst, dien je ervoor te zorgen dat de factuur binnen 7 dagen is voldaan. Je kan daarvoor de iDeal-link gebruiken die wij je toesturen.
Hanteren jullie inschrijf- of bemiddelingskosten?
Nee, HomeWorks brengt, behalve het onderling afgesproken uurtarief, geen andere kosten in rekening.
Betaal ik de hulp direct?
Nee, wij sturen je rond de 21e van elke maand een factuur die aan HomeWorks betaald kan worden. HomeWorks draagt zorg voor de betaling aan de hulp.
Wat is het uurtarief?
Het standaard uurtarief van HomeWorks is 16,50 euro. Je betaalt per gewerkt uur van de huishoudelijke hulp. Hier zit alles bij inbegrepen. Afwijkende tarieven overleggen we vooraf met je.